زندگی عاشقانه من همسریزندگی عاشقانه من همسری، تا این لحظه: 13 سال و 27 روز سن داره

گالری از مطالب مفید برای کودکان

مصرف لبنیات توسط مادر موجب دل درد نوزادان می شود

1392/6/15 1:33
نویسنده : مامان و بابا
270 بازدید
اشتراک گذاری

سلامت نیوز: مصر لبنیات و فرآورده های لبنی و نیز شیر گاو توسط مادر باعث ایجاد دل درد شدید در نوزادان می شود.

عباس مومن زاده، فوق تخصص اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از پدر و مادران در روزهای ابتدای تولد نوزاد با مشکل گریه پیش از اندازه نوزادان خود مواجه هستند.





کولیک عاملی برای گریه کودک
مون زاده ادامه داد: یکی از دلایل بی قراری و گریه کودک دل درد است که به آن colic کولیک گفته می شود کولیک در کودکان و نوزادان دلایل بسیاری دارد که در درجه ی اول به نوع غذایی که مادر مصرف می کند و بعد از طریق شیر خود به کودک انتقال می دهد بستگی دارد.
مومن زاده گفت: مادر وقتی که از لبنیات و فرآورده های لبنی و نیز از شیر گاو مصرف می کند اثری که روی کودک می گذارد عاملی برای یک درد دل شدید در نوزاد می شود.

 مصرف بادام زمینی دلیلی برای دل درد

یکی دیگر از دلایل دل درد استفاده از خوردن مواد آلرژی زا است که مادر مصرف می کند از آن از جمله بادام زمینی است که به مادرانی که دارای نوزادانی هستند که دارای دل درد شدیدند توصیه می شود از مصرف آن خوداری کنند.

مومن زاده اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل ریفلاکس و برگشت واضح شیر نوزاد است که بعد از خوردن شیر باید به آن توجه شود که این حجم اضافه شیر درون معده قرار نگیرد و از معده نوزاد خارج شود، در 3 ماهه اول زندگی ریفلاکس یک حالت فیزیولوژیک است و عدم آن باعث بی قراری و دل درد نوزاد می شود.
وی تاکید کرد: کودکان و نوزادانی که از شیر مادر تغذیه نمی کنند و از شیرخشک استفاده می کنند اگر دچار دل درد شوند این حالت حدود 2 تا 3 ماهگی خود به خود خوب می شود ولی اگر خوب شد از شیر خشک های مخصوص که برای این نوزادان تهیه شده استفاده می شود.

مومن زاده بیان کرد: برای درمان دل درد می توان از داروهای ضد اسپاس معده هم استفاده کرد.

وی توصیه کرد: وقتی نوزادی بیش از اندازه گریه می کند و دل درد شدید دارد مادران برای آرامش آن ها وسیله ای را برای مك زدن روی دهان نوزاد قرار دهند تا نوزاد با مکیدن حواسش پرت شده و تا حدودی دل درد آرام گیرد و یا راهی دیگر اینکه کودک را آرام تکان دهند تا کودک آرامش پیدا کند و بخواب رود.
وی در آخر گفت: مادران باید در طول دوران شیر دهی از رژیم غذایی مناسب استفاده کنند تا کودک دچار دل درد های شدید نشود و نقش مادر در کاهش این ناراحتی برای نوزاد بسیار مهم است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)