زندگی عاشقانه من همسریزندگی عاشقانه من همسری، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 10 روز سن داره

گالری از مطالب مفید برای کودکان

کوچولوی خود را مهمان یک ماساژ حرفه ای و آرامش دهنده کنید!

1392/6/12 12:03
نویسنده : مامان و بابا
203 بازدید
اشتراک گذاری

کوچولوی خود را مهمان یک ماساژ حرفه ای و آرامش دهنده کنید!

۱. شما به کاسه‌ای عمیق به همراه مقداری روغن نباتی با دمای اتاق نیاز دارید. روی زمین بنشینید و نوزادتان را مقابل خود، بر رویِ یک زیرانداز که با حوله پوشانده شده است، قرار دهید.

. انگشتانتان را داخل روغن فرو برده و مقدار کمی روغن را به دست‌هایتان بمالید. پای راست نوزادتان را در دست بگیرید، و با انگشت شستتان دوایری کوچک را در سراسر کف پای او رسم کنید. سپس به آرامی هر یک از انگشتان را نگه داشته و به صورت جداگانه آن را بچرخانید، سپس به هر یک از انگشتان یک کشش ملایم بدهید.

. مچ پای راست نوزاد را با یک دست گرفته و پای او را نیز با دست دیگر بگیرید؛ سپس پا را چند بار در جهتِ حرکت عقربه‌های ساعت، و چند بار دیگر در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

. در حالی که با برجستگی انگشت شستتان اندکی فشار وارد می‌کنید، بر روی سراسر استخوان مچ پا دوایری کوچک را رسم کنید.

 ۵. قوزک راست نوزاد را در دست راستتان نگه دارید. با کف دستتان و با حرکاتی گسترده، پای کودک را از باسن تا پاشنه پا و همینطور پشت او را بمالید.

. ران نوزاد را با دو دست بگیرید، سپس از بالا تا پایین و به سمت مچ پا حرکت کرده و به پا فشار‌های کوتاه و کوچکی وارد کنید (مانند شیر دوشی گاو)؛ این کار را ۳ مرتبه تکرار کنید. حالا به سراغِ پای چپ بروید و مراحل ۲ تا ۶ را تکرار کنید.

. از یک حرکت سه قسمتی استفاده کنید؛ ابتدا دست‌های خود را مطابق شکل بر روی سینه نوزاد قرار دهید. کف دست‌هایتان را بر روی سینه به سمت شانه‌ها و سپس به سمت پایین بکشید.

. حالا حرکت ۷ را از شانه‌ها به سمت پایین تا دنده‌های آخر تکرار کنید. هر بار که دستان خود را پایین می‌برید، دوباره آن ها را مانند شروع به حالت دعا دربیاورید. این ماساژ (حرکت ۷ و ۸) را ۳ بار تکرار کنید.

. با کف دستتان که باز کرده‌اید، دوایری را در جهت عقربه‌های ساعت بر روی شکم نوزادتان رسم کنید. سپس با کنارِ دستتان همانطور که در شکل نشان داده شده است، به بالای شکم نوزادتان به سمت پایین و تا بالای ناحیه تناسلی فشار ملایمی وارد کنید.

. مطابق شکل این کار را با دست دیگر نیز انجام دهید و دوباره دستِ دیگر؛ حرکت را با دو دست بار‌ها و بار‌ها تکرار کنید.

مترجم: نغمه خالقی

منبع: www.marthastewart.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان محمدمنصور
10 شهریور 92 1:47
سلام عزیز وب خیلی زیبایی داری

اگه دوست داری به ما هم سر بزن

اگه اومدی و خوشت اومد لطفا" نظر بزار تا تو دوستام لینکت کنم شاید ایشالاه از پسرم خوشتون اومد و یابای نی نیت رو راضی کنه







مممنون که به من سر زدین میشه ادرس وبتونو برام بزارین ممنون