زندگی عاشقانه من همسریزندگی عاشقانه من همسری، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه سن داره

گالری از مطالب مفید برای کودکان

حاملگی خارج از رحمی

1392/6/17 19:20
نویسنده : مامان و بابا
274 بازدید
اشتراک گذاری
بارداری خارج رحمی

بارداری خارج رحمی

 یک نفر از هر 60 بارداری منجر به حاملگی خارج از رحم. این حاملگی  برای مادر بسیار سخت است چون نمی تواند نجات دهد. علاوه بر  اینکه از لحاظ احساسی ویران کننده است این بارداری سلامتی مادر را خیلی تحت تاثیر می گذارد و برای او خطرناک می باشد.

اگر شما از یک حاملگی خارج از رحم رنج می برید ، و یا ترس  از این دارید که شما ممکن است بارداری خارج از رحم  داشته یاشید، این مقاله به شما  بسیار کمک خواهد کرد.  درک دلیل این که حاملگی خارج از رحم رخ می دهد چیست ، چرا شما ممکن است در معرض خطر این موضوع باشید ، چه علائم و نشانه های دارد ، و اهمیت درمان به موقع .

What Causes An Ectopic Pregnancy علل حاملگی اکتوپیک

 حاملگی خارج از رحم زمانی رخ می دهد که تخم بارور خود ایمپلنت در خارج از رحم قرار گیرد ، تخمک معمولا خود را به لوله فالوپ می رساند .حاملگی خارج از رحم زمانی  رخ می دهد که معمولا به این دلیل که تخم بارور شده نمی تواند سفر خود را به پایین لوله فالوپ کامل کند. گاهی حاملگی لوله نامیده می شود. این ممکن است در نتیجه از بافت زخمی که در لوله باشد که در نتیجه یک عمل جراحی لگن پیشرفت کرده باشد ،و یا ناشی از سقط های مکرر ، و یا در نتیجه عفونت های STD است رخ دهد . التهاب لوله فالوپ که از علل بیماریهای مانند التهابی لگن یا عفونت های STD است ممکن است از خروج تخمک از لوله فالوپ جلوگیری کند.  لوله های فالوپ به شکل غیر طبیعی نیز می تواند در تشکیل یک حاملگی خارج از رحم تاثیر بگذارند.

 برخی عوامل می توانند در افزایش خطر ابتلا به حاملگی خارج از رحم  برای برخی از زنان موثر باشند. 35-44. این عوامل شامل : زنانی که مبتلا به حاملگی اکتوپیک در گذشته بوده اند ، زنانی که جراحی شکمی انجام دادن ، زنانی که باردار شدن در حالی که IUD داشته اند ، و زنانی که بین سنین 35-44 می باشند.

Signs and Symptoms Of An Ectopic Pregnancy علائم و نشانه های حاملگی خارج رحمی

 زنانی که به حاملگی نابجا  دچار می شونداغلب در مراحل اولیه علائم و نشانه های مشابه یک حاملگی طبیعی دارند. دیگر علائم از یک حاملگی خارج از رحم شامل یک درد تیز چاقو و یا تیر در منطقه لگن و یا شکم و گاهی پاره شدن یک حاملگی خارج رحمی می تواند باعث تیر و درد در شانه و گردن شود.

خونریزی غیر طبیعی واژینال یا لکه بینی می تواند علاوه بر دوره های غیر طبیعی که یا شدیدتر یا خفیف تر از معمول رخ می دهد نشانه های حاملگی خارج رحم باشد.سرگیجه ، احساس ضعف عضلانی و ضعف نیز ممکن است رخ دهد. سطح غیر طبیعی هورمونی که از آزمایش خون ، از جمله سطوح پایین هورمون hCG و یا پایین بودن سطح پروژسترون ،را نشان می دهد که ممکن است  هشدار یک حاملگی اکتوپیک باشد.سونوگرافی نیز می تواند تایید حاملگی خارج از رحم باشد.

Ectopic Pregnancy Treatments درمان حاملگی خارج از رحم

 حاملگی اکتوپیک متاسفانه غیر قابل نجات می باشد. به طور کلی تنها دو گزینه های درمان در دسترس است.اولین درمان با استفاده از دارو متوتروکسات که بدون مداخله جراحی است. روش دوم این است از طریق جراحی لاپاروسکوپی می باشد.

 تشخیص زودهنگام و درمان  یک حاملگی خارج از رحم بسیار برای سلامت مادر ضروری است و احتمال یک حاملگی طبیعی در آینده را بیشتر می کند. حاملگی خارج از رحم اگر درمان نشود ، لوله فالوپ کشیده خواهد شد و در نهایت دچار پارگی خواهد شد. و می تواند خونریزی واژینال رخ دهد ، و  نیاز به عمل جراحی اضطراری پیدا خواهد کردو بلافاصله به حذف لوله رحمی  می انجامدو خونریزی متوقف می شود.

 اگر شما یک حاملگی خارج از رحم داشته اید  ، هنوز هم ممکن است شما یک بارداری طبیعی در آینده داشته باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)